LISTAN ÖVER 2013

PUBLICERAD 2014-01-07 @ 11:20:00 I -PERSONLIGT

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?


Åkte utomlands men kompisarna i klassen och bodde ensam i en värdfamilj vilket var vädligt läskigt och väldigt lärorikt. Och väldigt roligt.

 

Vilka länder besökte du?

Dannmark, Tyskland och Spanien.

 

 

Vad var din största framgång 2013?

Vad menas med framgång? Kanske att jag fick två jobb helt av mig själv, samt möjligtvis mitt A i franska...

 

Bästa köpet?

Min älskade kamera, Nikon D7000 - såklart! Och ett antikt klädskåp som i för sig jag fick men ändå.

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Alla roliga stunder med vänner. Och vår älskade fjäll"lodge" i Åre.

 

Och ledsen?

Allt som man önskar skulle ha hänt men inte hände, besvikelser och när nära har det svårt.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare tror jag. Det var ett riktigt bra år trots allt.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Sagt mer ja, gjort mer saker, suttit mindre hemma. Det ska det bli ändring på i år. Och så önskar jag att jag fotat och skrivit mer.

 

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig över onödiga eller oviktiga saker. Det mesta har trots allt löst sig av sig själv.

 

Favoritprogram på TV?

Tittade inte så mycket på tv, desto mer på datorn och då Game of Thrones och The Originals.

 

Bästa boken du läste i år?

Detta är så jäkla svårt men förutom omläsningar så gillade jag Liftarens Guide till Galaxen, Jane Eyre, The Time Travelers Wife, Jellicoe Road, The Beach och så vidare. Måste man välja en? Och Game of Thrones böckerna. (Vilka jag ännu inte läst alla av)

 

 

Bästa filmen?

Sagan om Ringen triologin som jag sett x antal gånger som vanligt. Men bästa "nya" filmen var nog alla gamla, franska, eller Tarantinofilmer jag sett sena kvällar med pappa.

 

Bästa matupplevelsen?

En macka jag åt i Berlin. Typ det godaste jag någonsin ätit. Det var en bagelliknande historia med kalkon, mandarin, färskost, grönsaker och dijonsenap. Helt otrolig, även om jag nog gjort den mer drömmlik i minnet än vad den egentligen var. Men nästan som att äta en bit av himmlen.

 

 

Något du önskade dig och fick?


Allt som gick som jag ville.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Kommer inte ihåg, så ingenting speciellt direkt. Umgicks med familjen, åt tårta och sånt.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja såklart. Allt var långt ifrån perfekt.

 

Vad fick dig att må bra?

Fina vänner, roliga stunder, all tid jag spenderade i Åre.

 

 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?

Mer resor, kärlek, kreativitet.

 

Vem saknade du?

Ingen direkt som jag kommer på, kanske skulle jag velat träffa släkt som bor för långt bort.

 

De bästa nya människorna du träffade?

Alla nya vänner jag fått på olika vägar.

 

Högsta önskan just nu?

Att 2014 blir mitt år. Att 2014 blir så jäkla roligt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0