EN ÅRSRESUMÉ AV 2014

PUBLICERAD 2015-01-03 @ 18:51:00 I -PERSONLIGT

Tänkte att en årsresumé, det är ju nice. Så efter lite knåpande, here we go; mitt 2014!
 
 
Januari. Då åt jag brownies till frukost, köpte mina älskade urbanears, fotade litegranna, åkte skidor i Åre med Emmy och Didde, samt hade Mallorciner på besök vilket resulterade i ständigt (men utomordentligt) häng med klassen.
 
 
Februari. Då grät jag till The Fault In Our Stars, klippte lugg helt spontant, Var på muséehelg i stockholm med mor och bror, taggade till Paris med hjälp av en fantastisk fotobok från 50-talet och åt superfrukostar (eller i alla fall en som förevigades på bild).
 
 
Mars. Då tog jag steget ut i vuxenlivet (eller fyllde i alla fall 18), fick min älskade beråkopp (är det okej att älska en tekopp?), och sedan bar det av till Paris med dem sköna bönorna uppe till höger. Det var intensivt och turistigt och askul.
 
 
April och Maj. Under dessa månader vilade kameran visst en del men jag åkte skidor i Åre som vanligt (men också på längden denna gång. Den mittersta bilden beskriver bra hur det gick), fotade våren, förevigade ännu fler frukostar, njöt av syrenen (tipp 3 favvoblommor) och gjorde även ett fotojobb.
 
 
Juni. Då köpte jag mina trogna följeslagare från Nike (som knatat runt på många gator i Europa), hade kvällspicknik och slutade skolan vilket följdes åt av två veckors jobb på secondhandaffär i London (vilket var så sjukt roligt och lärorikt och spännande och fantastiskt).
 
 
Juli. Då jobbade jag lite de första veckorna, hängde lite i Stockholm och gick på grönan, läste en del och så bar det iväg på Roadtrip till norge för klättring och vandring i superväder med pappa och Didde. På vägen hem körde vi också förbi farmors sommarstuga vilket var avslappnande som alltid.
 
 
Augusti. Då blev det dags för ännu mer äventyr när jag begav mig ut i Europa på Tågluff. Gävle-Köpenhamn-Bremen-Amsterdam-Zermatt-Milano-Genua/Cinque Terre-Nice-Monaco-Gävle var rutten och det var ju helt obeskrivligt fantastiskt på många sätt. Sen kom vi hem till skolan igen men hade lite mer roligt då jag sa hejdå till sommaren på Popaganda med vänner.
 
 
September. Då fotade jag med Emmy och njöt av hösten i Jämtland. Mer saker hände säkert (eller?) men min kamera var dessvärre inte med.
 
 
Oktober och November. Då åkte jag en hel del tåg (till Sundsvall, Uppsala och Stockholm), hänge i Uppsala en dag på höstlovet, var många sena kvällar i skolan (därav harrypottertoa-selfie), fixade lite i mitt rum, och i slutet av november var det Runabal (credit till Emmy för de fantastiska bilderna).
 
 
December. Det var en hel del med skolan sådär på slutet av terminen, men hann med skidpremiären i Åre under luciahelgen och sedan kom det efterlängtade lovet med julafton, snö!!! och så till sist nyårsafton med mina fina vänner.(Och här kom vists bilderna i helt fel ordning men det är sent och jag är trött och ni fattar nog att tomteblossen är från nyår).
 
Hej då 2014, du var bra men 2015 ska bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Fredrika

1. Det är ytterst okej att älska en tekopp. 2. Du är fortfarande galet snygg på den där bilden i februari.

2015-01-03 @ 23:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0