LISTAN ÖVER 2014

PUBLICERAD 2015-01-13 @ 17:23:00 I -PERSONLIGT

Hittade denna lista i mitt arkiv över 2013, men tyckte att den sammanfattade det hela så bra så jag kör på den igen (men om 2014 såklart).

 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?


Åkte med kompisar till Paris, jobbade på secondhandaffär (!!!) i London, och tågluffade såklart. Var plötsligt äldst på skolan och blev myndig (det ni!).

 

 

Vilka länder besökte du?

Frankrike, England, Norge, Danmark, Tyskland, Nedeländerna, Schweiz, Italien och Monaco.

 
 

Vad var din största framgång 2014?

Ingen aning. Kanske att jag tagit några stapplande steg ut i världen och allvaret genom alla resor, att jag blivit klokare och säkrare i mig själv. Mindre rädd för att följa mina drömmar (dock fortfarande ganska osäker på vilka dessa är).

 

 

Bästa köpet?

Alla resor. Lätt. Eller möjligtivs mina nikesneakers. Och SJÄLVKLART netflix...

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att sommaren var så händelserik och rolig. Och alla sekunder jag spenderade i London.

 

Och ledsen?

Framtidsoron som tog ordentlig fart när skolan började efter sommaren. Vad ska det bli av mig är en ständig undrannde, pressande stressfaktor.

 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare. Definitivt. 2014 var det bästa året på väldigt länge.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Tagit tag i nödvändiga saker. Så som att träna, plugga och övningsköra. Och sova mer!!! Det måste det bli ändring på...

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Övertänka allt. Suttit i soffan.

 

 

Favoritprogram på TV?

Som vanligt är det ju serier som gäller, och det nya (för mig) som varit bra är t.ex. Suits, Modern Family och Twin Peaks.

 

 

Bästa boken du läste i år?

Har läst alldeles för lite, men 1984 var suverän och det var även The Fault In Our Stars, The Night Circus och A Study In Scarlet. 

 

Bästa filmen?

Kommer inte ens ihåg vilka filmer jag sett i våras/somras, men Interstellar måste vara bland de bästa, och gillade Wes Andersons filmer också (The Budapest Hotel, Life Aquatic, Moonrise Kingdom).

 

 

Bästa matupplevelsen?

Falafel i Amsterdam för 4 euro. Det var himmelriket i ett pitabröd.

 

 

Något du önskade dig och fick?


Feriepraktiken i London! Och i present t.ex. min bersåkopp, samt snö på julafton!! hehe

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?

Jag fyllde ju 18 så det var ganska av en big deal. Åt tårta, firade med familjen och hade allmän åldersångest. Sen helgen efter hade jag födelsedagsfest med mina vänner!

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mindre stress. Speciellt mindre stress över småsaker. DET LÖSER SIG. 

 

 

Vad fick dig att må bra?

I stort sett all tid som inte spenderades i Gävle.

 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?

En framtidsplan. Orken att ta tag i saker.

 

 

Högsta önskan just nu?

Att 2015 blir året då jag bara gör saker jag mår bra av. Och att jag kan sammanfatta mina tankar och komma på vad jag ska göra efter studenten. 

 

Några mål för 2015?

Åka jäkligt mycket skidor och snowboard. Resa! Gärna lång bort. Och ta det där förbannade körkortet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0