INSPIRATION OCH DÄR NI KAN HITTA SÅDANT

PUBLICERAD 2014-10-31 @ 09:25:17 I -TIPS

Jag har på senaste tiden, eller ja det senaste halvåret kanske, mer och mer insett vad jag vill förmedla på den här bloggen. Vad jag har insett är att jag inte har det minsta intresset av att dela med mig av min vardag, inte av privata själ utan mer för att jag tycker att det väldigt ofta blir väldigt tråkigt och ointressant. Det jag däremot vill skapa är en plats för inspiration, och därför vill jag också leverera högklassiga inlägg som innehåller saker av intresse.
 
Vilket jag totalt misslyckats med på sista tiden, då jag inte har haft något som helst material av den sorten (att tilläggas är att min kamera befunnit sig på andra sidan atlanten i tre veckor så det är kanske lite förklarigt...).
 
Däremot så finns det många som jag anser lyckas med just det jag vill göra - inspirera. Så jag tänkte tipsa om dessa så ni har något att läsa de stunder jag är frånvarande (som om era liv inte kretsade kring någonting annat än min blogg...).
 
Emmy Linnea
Har följt Emmys blogg ett bra tag nu och hon är så himla kreativ, tar helt fantastiska bilder (speciellt dessa från hennes Norgeresa) och inspirerar ofta. En intressant blandning av köpenhamn, malmö och de småländska skogarna. 
 
Lust for Life
Jag hittade Olivias blogg för inte alls så länge sedan, men tycker att hennes bilder alltid är så inspirerande och det är så häftigt att följa henne på alla resor hon gör! Speciellt de bilder som är tagna i tropiska paradis får en att vilja sticka ut i världen på en gång. Plus har hon asfin klädstil!
 
Lingered Upon
Alice är en fotograf baserad i New York men som alltid är på språng runt jordklotet och tar så enkla men konstnärligt fantastiska bilder. Följer henne på både instagram och in cyberspace och allt hon gör är coolt och inspirerande.
 
Hanna Bergström
Hannas blogg har jag följt ett bra tag nu och hon verkar så himla cool, lever studentliv i uppsala och delar med sig av sin vardag på ett inte alls ointressant sätt. Dessutom är hon en mästare på outfitbilder och inspirerar ständigt med sin asballa stil.
 
Paris In Four Months
Carin är en svensk fotoraf som flyttade till Paris i fyra månader och blev kvar. Hon bloggar om vackra Paris, hänger med internationella bloggare och lägger upp ljusa, drömmiga bilder.
 
Andra bra inspirationskällor: Flora Wiström (vardag och mycket uppdatering!!!), Wilderness (fina vardagsbetraktelser och vackra bilder), Gary Pepper (australiensisk modegurus jetsetliv med fantastiska bilder), Jennifer Stroud (om Edinburgh och livet där, samt livet i allmänhet), Lovisa Ranta (om det underbara men svåra Londonlivet), We are 365 (otroliga modebilder från två systrar som skulle platsa i Vouge).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0