TVÅ BÖCKER

PUBLICERAD 2013-11-28 @ 21:06:17 I Böcker

 
Två böcker som jag läst på senaste tiden.
 
Insurgent skriven av Veronica Roth är fortsättningen på utopin jag skrev tidigare om här, Divergent! Samma framtidssamhälle, samma karaktärer men allt har skakats om i och med kriget som utbrytit mellan de olika falangerna. Tris upptäcker vad det egentligen krigas om, nämligen information som kommer att förändra världen för alltid. Spännande bok som jag i för sig sträckläste men den första är bättre, som det oftast brukar vara... 
 
The Disreputable History of Franklie Landau-Banks skriven av E. Lockhart är en typisk tjejbok men den är ändå inte som alla andra. Frankie går på en internatskola, får en populär pojkvän och försöker att följa resten av sin familjs fotspår på skolan så gott det går. Grejen är den att hon är otroligt smart och upptäcker att hennes pojkvän och hans vänner ljuger för henne. De är nämnligen med i ett hemligt sällskap för män som Frankie snart infiliterar utan att någon förstår att det är hon, för hon vägrar att inte få ta del av någonting roligt bara för att hon är tjej. Girlpower och även denna sträcktläste jag! Tips!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0