RÄDDAREN I NÖDEN

PUBLICERAD 2012-11-29 @ 17:54:08 I Shopping

Jag var bara tvungen att köpa ett torrshampoo förra helgen! Just nu måste jag tvätta håret varje dag för att det inte ska bli äckligt, vilket sliter ut håret otroligt mycket. Så jag ska försöka vänja av det genom att använda torrshampoo nu i början så att jag slipper tvätta det hela tiden. Kan rekommendera Lee Staffor's torrshampoo om någon funderar på att köpa ett, det funkar hur bra som helst! 80:- på Åhlens! puss

THAILAND - DEL 4 - BANGKOK

PUBLICERAD 2012-11-29 @ 14:25:00 I Resor

Här kommer nästa del av Thailandsresan! Innan vi åkte hem till Sverige var vi några dagar i Bangkok, vilket var jättebra! Om ni ska till Thailand och funderar på att kombinera Sol och bad med Bangkok, ta Bangkok sist! Ni skulle ej orka med det först, det blir lite för mycket skilldnad gentemot Sverige för att man ska orka med allt!

Vi bodde på ett sjukt fint hotel som hette East Sathorn hotel (tror jag...) Bodde på 19:e våningen och hade världens utsikt från rummen ↓

Hotellets pool var också helt underbar, med infinity kant och mysiga soffor!

Jag verkligen älskar att bo på hotell och kunde (nästan) ha stannat på hotellet alla dagar. Älskar också hotellfrukost (men vem gör inte det?). Sushi till frukost är faktiskt sjukt gott, prova det om ni har chansen någon gång! Amerikanska pannkakor med lönnsirap är också underbart ofc!
Utanför Siam Paragon, ett massivt köpcentrum.
Sista dagen besökte vi Thailändarnas allra heligaste tempel What Phra Kaeo, tilsamans med det kungliga palatser. Där var det väldigt strikta klädregler, man måste täcka axlar och man får ej bära shorts eller tighta byxor. Det var en av de varmaste dagarna tror jag, helt sjukt vad varmt och svettigt det var...
Avslutatde därför dagen med glass på Swensens, vilket fanns i princip överallt! GOTT!

Så det var slutet på våran Thailandsresa, hoppas att ni uppskattade dessa inlägg! Har ni några frågor så är det bara att kommentera! De tidigare inläggen kan läsas under kategorin resor!

A DAY OFF

PUBLICERAD 2012-11-29 @ 13:45:30 I Mat

todays breakfast

God morgon! Är ledig denna underbara torsdag så jag spenderar dagen i sängen tittande på gossip girl. Nejdå, måste plugga också men jag skjuter upp det lite till som vanligt. Gjorde frukost på sängen till mig själv i morse också och jag har inte lämnat sängen sedan dess! Förlåt för dålig update men hinner/orkar inte sitta med bloggen! Förhoppningsvis så blir det ändring på det snart! puss ♥

NOVEMBER XXVII

PUBLICERAD 2012-11-26 @ 16:14:58 I Shopping

halsband köpt på forever21

Köpte det här fina halsbandet på forever21 i Bangkok, tycker det är så fint med korta halsband! Annars har jag noll foto-inspiration just nu vilket inte är så bra för bloggen. Har försökt plugga lite idag vilket som vanligt har gått sådär... men nu ska jag åka och jobba, vi ses!

THAILAND SNAPSHOTS

PUBLICERAD 2012-11-19 @ 23:58:00 I Resor

Snapshots

Blandade snapshots från min mobil ifrån Thailand. På flyget, iste, poolen i bangkok, dunkin donuts, utsikt från hotellet, dykning, flygplats shopping, hotellfrukost, poolen i bangkok igen...

Jag känner att inspirationen till att blogga börjar tyna lite, men så går det ju oftast upp och ner. Just nu har jag väldigt mycket för mig, hinner inte ens träna just nu. Skola, jobb, läxor, något slags socialt liv, sömn, träna... nej det går inte. Och så blogga dessutom... jag har inte ens haft tid att kolla på alla mina tv-serier nu på senaste tid :( Men jaja, ska sluta klaga och sova lite istället. puss ♥

THAILAND - DEL 3

PUBLICERAD 2012-11-19 @ 23:25:16 I Resor

Här kommer fortsättningen på min thailandsresa, del tre! Fortfarande i Ao Nang!

En dag åkte vi på elefantridning vilket var ganska coolt. Jag ville dock vara säker på att elefanterna behandlades bra (vilket de inte alltid gör) men de vi åkte med sa att de gjorde det. Ändå försökte jag hela tiden leta efter saker som bevisade motsatsen...

Mördarblicken...

Poolhäng igen, och den här gången ett riktigt monsunregn. Jag har aldrig varit med om ett sådant störtregn i hela mitt liv. Regn här hemma är bara stänk jämfört med det i Thailand. Om man står i regnet i ca 5 sekunder är du störtblöt, som om du just duschat med kläderna på.
En fin solnedgång
tagen vid stranden i ao nang
Godaste pannkakora för ca 5:-, banan och nutella ♥
strandpromenade i ao nang
ballongsläpp på stranden
En annan dag besökte vi ett tempel en bit utanför Krabi. Det var 1237 trappsteg, och kokhett i luften. Gaanska svettigt...
Men vad härligt det var att äntligen komma upp!

Del 1 och 2 av thailandsresan kan läsas här och här!

I LIKE MY TEA AS I LIKE BOYS - HOT AND BRITISH

PUBLICERAD 2012-11-18 @ 12:13:11 I Film

s n y g g

Jag var som sagt på bio igår, och såg den sista Twilightfilmen, Breaking Dawn del 2. Nu tänker jag inte spoila någonting för någon som ej sett den än, men jag måste ändå säga att jag blev riktigt besviken. Hade förväntat mig lite mer och som vanlig är boken mycket bättre än filmen - det fast än jag inte tycker att boken är sådär jättebra heller (är inte största fanet av the twilight saga...). Dock så väger ju Robert Pattinson's perfektion upp hela filmen och den kan ju kanske vara sevärd bara på grund av honom.. ;) puss

THAILAND - DEL 2

PUBLICERAD 2012-11-17 @ 21:03:00 I Resor

Här kommer andra delen av resan till Thailand! Det är verkligen så underbart som det ser ut på bilderna!
Longtailbåtarna som man åkte med ut till olika öar för att sola och bada!
Stranden Railay Beach dit vi åkte ut första dagen till. Inte så fin strand som på andra ställen men helt klart värt ett besök!
Massor av longtailbåtar som bara väntade på att köra än dit man ville för lite pengar.
Lunch vid Railay beach!

Matbåtar fanns det massor av, speciellt här vid phra nang beach. En av de finare stränderna enligt mig!

Phra Nang beach!

Andra dagen åkte vi ut på en båtutflyck där det var inkluderat mat, vilket var en picknick på stranden! Vi åkte på en 4-islands tour vilket var väldigt bra och vi fick se poda island, chicken island, tup island och Phra Nang beach. Tup island var verkligen en paradisö! ↓

Poolhäng på hotellet, här med världens godaste mango-sorbet!

En annan dag åkte vi ut med ett svenskt företag som hette Kon-Tiki, som erbjöd snorkel och dykningsutflykter. Först åkte vi och snorkla med dem till Phi Phi islands!

Vi besökte Koh Phi Phi Don's marknadsgator.
Och stranden på phi phi öarna var helt underbar!!
Jag har även en massa coola bilder tagna med en udervattenskamera men jag har de inte just nu så får lägga upp dem senare!

Vi tyckte att det verkade så coolt att dyka så att jag och min lillebror bestämde oss för att göra det några dagar senare. Vi tog inte dykcertrifikat utan bara discovering scuba diving på öppet vatten!

Föberedelser...
Fullt utrustade
På väg ner i djupet... Dykning var en av de coolaste sakerna jag har gjort, bara känslan att vara tio meter under vatten och vara körd om syretuben skulle sluta fungera... Och man kom otroligt nära korallerna och alla färgglada fiskar!

Del ett av Thailandsresan kan ni se här!

BREAKING DAWN PART 2

PUBLICERAD 2012-11-17 @ 17:02:00 I Film

Nu ska jag möta upp mina vänner för mysmiddag med tacos och sen bio - Breaking Dawn part 2! Som man har längtat.. Kommer att bli hur bra som helst och jag hoppas verkligen att filmen är bra! puss ♥

SMELL BEAUTIFUL

PUBLICERAD 2012-11-17 @ 12:38:57 I Shopping

Shoppade lite i Thailand gjorde jag ju såklart och tänkte visa det i omgångar. På flygplatsen i Bangkok fanns Victorias Secret och köpte bl.a. dessa två body mist där. Luktar hur gott som helst, Love Spell är min favorit just nu men Mango Temtation luktar också underbart! Kostade ca 125 svenska kronor st på taxfree! puss ♥

THAILAND - DEL 1

PUBLICERAD 2012-11-17 @ 09:25:00 I Resor

Nu tänkte jag berätta lite om våran resa till Thailand. Det första som vi gjorde var att flyga från Arlanda till Bangkok, och sedan direkt vidare till Ao Nang i Krabi.
Lunch på Arlanda
Eftresom att vi flög på eftermiddagen från Sverige och Thailand ligger 6 timmar frammåt, så kom vi fram i Bangkok kl 6 på morgonen, vi hade i princip hoppat över en hel natt. Sov därför inget på ca 36h...

Vårt fina hotell som heter pakasai resort!

Bild på lobbyn och rummen. De var fina och fräsha! Enda problemet var dock alla ödlor som var utanför dörren på natten men som tur var kom de ej in i rummen!!
Hotellets "trädgård".
Hotellfrukost, min stora last! Ääälskar det!
Poolområdet, med en infinty pool!

Smoothies och Club Sandwich ätna vid poolkanten :)

Ja det var början på våran resa, hoppas att ni uppskattar sådana här inlägg! (Och inte bara tycker att jag är irriterande, jag gör ju detta för er kära läsare.)
Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()

PARADISE

PUBLICERAD 2012-11-13 @ 18:07:28 I Resor

Är hemma igen men har ej haft tid att blogga! Tog ca 1000 bilder om inte mer också så jag måste sortera och radera lite bilder... Hade det i alla fall jätte bra, underbart väder och varmt vatten! Tänkte skriva en summering sen om någon har lust att veta vad vi gjorde! puss