EN KVÄLL I LONDON

PUBLICERAD 2014-07-21 @ 11:22:00 I -RESOR

Nu är det mer än en månad sen vi satte oss på flyget mot London. Det känns bokstavligen som en evighet sedan, något som skedde i en annan livstid. Jag kommer ihåg att det var en surrealistisk känsla att komma tillbaka hem, eftersom jag fått en vardag i London och nästan glömt bort hur den gamla, riktiga, vardagen var. Nu känns det dock ännu mer surrealistiskt, livet i London, men jag ska återberätta det så gott det går. Upptäckte när jag kom hem att jag inte tog så många bilder där, och ändå kändes det som om jag släpade runt på några kilo kamera vart än jag skulle.
 
Okej, så vad gjorde jag där då? Det var en så kallad feriepraktik jag åkte på, en resa med jobb utomlands som skulle ge mig arbetserfarenhet samt förbättra min engelska. Det var kommunen som pröjsade och jag var borta i två veckor med fem andra tjejer från Vasa. Jobbade gjorde jag på Röda Korsets butik i Westminster och bodde gjorde jag vid Holland Park i Kensington (mitt i smeten alltså).
 
För att ni ska förstå hur fantastiskt jag tyckte att det var i London måste jag börja med min relation till staden. JAG ÄLSKAR LONDON. Lätt min favoritstad (har dock en teori om att man egentligen inte kan jämföra och utifrån det påstå något helt sant i ett ämne förrän man vet allt som går att veta i detta ämne. Jag har ju inte sett alla världens städer, men hittils är det den mest fantastiska staden jag vet). Älskar att den känns så himla historisk, lite tidlös men samtidigt så modern och trevlig och vacker. Okej, väldigt mycket adjektiv nu, det är dags för lite bilder.
 
En grå torsdag bestämde vi oss för att turista lite (kände att det var ett måste att i alla fall se Big Ben under en två veckor lång Londonvistelse) så vi tog tunnelbanan dit!
 
Elsa var glad.
 
Elsa, Lisa och Mimmi framför dagens huvudattraktion.
 
Jag i ett VÄLDIGT misslyckat försök att luta mig mot Big Ben.
 
Efter cirka 1000 oseriösa turistbilder som är alldeles för konstiga för att visas här gick vi vidare.
 
Här har vi Westminsterpalatset igen (det som ständigt planeras att exploderas, i både Sherlock och V för Vandetta). Tyvärr ingenting riktigt så spännande som hände när vi var där (förutom en skotte med en säckpipa)
 
Sen gick vi till bussen för att åka vidare till Tower Bridge. Här är en minicooper vi hittade på vägen (vill ha).
 
Vi kom fram och dokumenterade den otroligt vackra himlen ovanför Themsen.
 
Och njöt av utsikten såklart.
 
Sen köpte vi brända mandlar och spatserade till towern, för att där ta tunnelbanan hem. BRA KVÄLL!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0