POPAGANDA

PUBLICERAD 2013-09-02 @ 18:55:00 I Händelser

 
 
På fredagen åkte vi till Stockholm efter skolan för att gå Popagandafestivalen! Och jag vet att bildkvaliteten suger men bilderna är tagna med min gamla Canon kompaktkamera!
 
 
Det bästa på fredagen var helt klart Noah and the Whale vilka jag inte hade lyssnat på förut men de var fantastiska! Ny favorit!
 
 
Det bästa med Popaganda var ändå stämningen för det var ju så himla trevligt med en speciell sorts människor som är helt amazing. Och jag hade ju med mig trevligaste sällskapet också med Fredrika och Nicole. Här festivalmatsätande och gungande under ett stort ljusfyllt träd.
 
 
En del av festivalsområdet på Eriksdalsbadet!
 
Dags för festival dag 2 - lördagen! Dag två började vi med shopping och Scones och Yoghurt till frukost på myscafé! Sen tog vi tunnelbanan till skanstull och festivalen. Jag läste på popagandas hemsida att det varit 12000 människor där varje dag (alla biljetter var slutsålda!)
 
 
Såg coola Chloë Howl.
 
 
Middag! Vi åt falafel och hamburgare! De snygga hattarna fick vi gratis från Monki i sann Håkan-anda.
 
 
Och så Håkan. Anledningen att vi bokat biljetter från första början. SÅ FANTASTISKT BRA. Är lite besviken dock att han inte spelat Jag vet vilken dy hon varit i eftersom att det är min favorit men det gick ju bra ändå. Bäst var nog Det kommer aldrig va över för mig, Valborg eller Försent för Edelweiss. Fast Känn ingen sorg för mig Göteborg var också asbra. Ååå kan inte välja..
 
 
Håkan avslutade med ett konfettiregn och trots en  O T R O L I G trängsel och andnöd och ett publikhav som bokstavligen gungade fram och tillbaka så var det ändå en otrolig upplevelse. Att vara bland så många Håkan Hellström-fans. Amazing.
 
 
Fredrika stannade i hennes syrras lägenhet där vi bodde men jag och Nicole drog ner till centralen för att äta frukost innan vårat tåg gick. Vi åt croissanter på Sergelstorg med jazzmusik i bakgrunden och det var väldigt mysigt trots att vi fick en stark höstkänsla. Men det är ju så det är, hösten börjar officiellt efter Popaganda!
 
Kortfattat: En helt underbar helg som vi (känner att jag kan tala för alla) kommer att leva på länge!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0