MALLORCA

PUBLICERAD 2013-10-15 @ 10:52:00 I Resor

 
Som sagt så var jag föregående vecka på ett utbyte mellan min klass och elever på en skola i Felanitx, Mallorca. Det var någonting jag aldrig gjort förut, man bodde hemma hos en annan elev, i en annan familj med andra traditioner än våra egna och som pratade ett annat språk. Jag lärde mig väldigt mycket, inte bara om hur det är att leva i ett annat land men också om mig själv och hur jag hanterar sådana annorlunda situationer och upplevelser. Att åka på ett utbyte är sååå annorlunda mot att åka på en vanlig semester med familjen. Vi var inte turister på samma sätt utan snarare en del av lokalbefolkningen!
 
På dagarna var vi i skolan med klassen och på eftermiddagarna med våra mallorciner och ofta alla mallorciner och svenskar tillsammans. Bland annat så besökte vi en pool, myste i en kustby, åt frozen yoghurt, shoppade, vandrade upp för ett berg och mycket mer.
 
I skolan 
 
Cala D'or
 
 
 
Sant Salvador
 
På onsdagen när halva utbytesveckan hade gått åkte vi med bara svenskarna till Palma, Mallorcas huvudstad, och till en bergsby som heter Valdemossa. Vi shoppade, gick runt på stan, turistade och besökte katedralen bland annat.
 
Valdemossa
 
Palma
 
Har väldigt många fler bilder men de kanske dyker upp i bloggen lite här och där framöver. Jag måste bara tillägga hur fantastiskt det är att åka utomlands med sin klass. Att vara i ett helt annat land med trettio kompisar och bara ha väldigt roligt nästan hela tiden. Är ledsen att vi inte längre har resan att se fram emot men i Januari/Februari så kommer mallorcinerna hit (det är ju ett utbyte trots allt) så då kommer vi förhoppningsvis ha lika roligt allesammans, även om vi inte längre är i varma spanien utan i vintersverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0