TO READ

PUBLICERAD 2013-06-11 @ 17:36:00 I Böcker

Såg beautiful creatures för någon dag sedan vilken jag tyckte var bra om ni vill ha ett filmtips! Filmen fick mig att vilja läsa böckerna så jag antar att jag lägger till dem på min otroligt långa måste-läsa-lista jag har just nu. Den här måste-läsa listan bara växer och växer och eftersom att jag knappt läser längre och om jag läser är det bara omläsningar så blir det svårare och svårare att ta sig igenom listan. Tänkte i alla fall skriva upp den här, mest för att jag vill göra en lista och tycker det är roligt men också för att någon kanske kan tipsa mig om någon mer eller om någon bok jag inte borde läsa. Om ni fattar.
 
  • Caster Chronicles serien skriven av Kami Garcia och Margaret Stohl: Beautiful Creatures, Beautiful Darkness, Beautiful Chaos, Beautiful Redemption.
  • A Song Of Ice And Fire serien skriven av George R.R. Martin: A Game of Thrones, A Clash of Kings, A Storm of Swords, A Feast for Crows, A Dance with Dragons.(Serien är ju hur bra som helst så måste bara läsa dessa!)
  • The Fault In Our Stars skriven av John Green (Verkar så underbar)
  • Looking For Alaska skriven av John Green (Verkar så underbar den här med)
  • Jane Eyre skriven av Charlotte Brontë. Klassiker.
  • Den Tomma Stolen skriven av J.K. Rowling (Har börjat men inte orkat fortsätta på den, men J.K. Rowling är ju fantastisk så måste helt enkelt läsa den)
  • Divergent skriven av Veronica Roth (Är tydligen otroligt bra)
  • Genom Dina Ögon skriven av Stephanie Meyer (Mest för att den blir film snart och jag vill ha läst den)
  • Cross My Heart And Hope To Spy (bok två i Gallagher Girls serien) skriven av Ally Carter. (Tyckte att den första boken, I'd Tell You I Love You But Then I'd Have To Kill You, var väldigt bra när jag läste den förra sommaren men tycker att den verkar dålig nu. Vill dock läsa vidare för att se om jag ändrar uppfattning.)
  • Clockwork Princess (bok tre i The Infernal Devices serien) skriven av Cassandra Clare (har läst de andra böckerna i The Infernal Devices men måste nog läsa om dem först) Övernaturligt i 1800-talets London, kan det bli bättre?
  • The Mortal Instruments serien skriven av Cassandra Clare: (har läst bok 1-4 men läser om dem just nu), och ska läsa City Of Lost Souls och City Of Heavenly Fire. (City Of Bones kommer ju ut på bio i augusti, LÄNGTAR!!!) (Mest för att jag typ har en crush på Jace efter att jag läst böckerna)
  • Dödssynden (To Kill A Mockingbird) skriven av Harper Lee. Klassiker (läser den just nu).
  • The Time Travelers Wife skriven av Audrey Niffenegger. Bara för att jag har hört bra om den.
  • Fifty Shades Of Grey skriven av E L James. Måste bara förklara varför den här boken är med på min lista. Har hört att den är jättebra av några kompisar men också att den är otroligt dålig skriven med dåliga karaktärer och att hela boken helt enkelt är helt braindead och ingen riktig litteratur. Är därför nyfiken och vill bilda min egen uppfattning innan jag säger något om den.
  • Svinlande Höjder skriven av Emily Brontë. Klassiker.
  • Änglarnas Kamp skriven av Becca Fitzpatrick (del fyra i Hush, hush serien, bara för att de tre tidigare böckerna ägde)
 
Jag känner spontant att jag kommer ha någonting att göra hela sommarlovet om jag får tråkigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0