PASTASALLAD

PUBLICERAD 2013-08-05 @ 22:05:00 I Mat

 
Japp jag äger på att göra pastasallad. Tänkte förvandla bloggen till en matblogg om jag visste hur man lagade mat men jag kunde visst inte ens koka pasta visade det sig idag. Hur som helst gjorde jag en pastasallad som vart asgod! Så här kommer reeeceptet:
 
Gurka, det gillar alla.
Tomat, det gillar nästan alla.
Fetaost är gott ibland, som i en sommrig sallad.
Pasta. Förslagsvis fussili, penne, gnocci eller någon annan cool sort.
Nu verkar det här väldigt grekisk men det är det inte för man tar och marinerar pastan.
Olivolja och herbe provencal eller någon annan fransk örtkrydda + lite svartpeppar. Rör i pastan (ej med det andra)
Sen specialaren, sweet-chilisås bara för att jag ville improvisera och det blev väldans gott faktiskt. Bara lite, i pastan. Sen blandar man allt och voila! Till det åt vi grillad kycklingfile och majskolvar. Där fick ni er ett litet tips!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0