GOTLAND FÅRÖ

PUBLICERAD 2013-08-18 @ 00:44:01 I Resor

Jag tänkte berätta lite om min resa till Gotland.
 
 
Fårösund / Fårö

Vi åkte till Gotland på tisdagen och kom fram till Fårösund där vi sov i två dagar. På onsdagen tog vi bilen till Fårö för att upptäcka ön. Vi fotade desvärre inget får vilket på något sätt känns som ett måste på FÅRö men ett gammalt fårhus hittade jag i alla fall.
 
 
Sudersand

Det första vi gjorde på Fårö var att ta bilen till Sudersand och bada på förmidagen, trots grått väder och kalla vågor. En väldigt fin och lång strand med finkornig, nästan vit sand. Varför den är röstad till Sveriges bästa strand kan jag inte förstå men antar att den är härligare i soligt väder.
 
 
Fårö fyr

Vi fortsatte vår biltur till fårö fyr vilket inte var så mycket att se men det är som överallt på fårö en väldigt speciell, karg natur som är väldigt fin, speciellt på bild.
 
 
Raukar

Gotland är väldigt känd för sina raukar som helt enkelt är stora stenar formade av naturen. Häftiga bildmöjligheter och det vore såå häftigt att göra en fotoshoot här men jag fick nöja mig med naturbilder som av någon hemskt irriterande anledning blir korniga här på bloggen.
 
 Sen bar det av mot Visby. To be continued... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0