THAILAND - DEL 2

PUBLICERAD 2012-11-17 @ 21:03:00 I Resor

Här kommer andra delen av resan till Thailand! Det är verkligen så underbart som det ser ut på bilderna!
Longtailbåtarna som man åkte med ut till olika öar för att sola och bada!
Stranden Railay Beach dit vi åkte ut första dagen till. Inte så fin strand som på andra ställen men helt klart värt ett besök!
Massor av longtailbåtar som bara väntade på att köra än dit man ville för lite pengar.
Lunch vid Railay beach!


Matbåtar fanns det massor av, speciellt här vid phra nang beach. En av de finare stränderna enligt mig!

Phra Nang beach!

Andra dagen åkte vi ut på en båtutflyck där det var inkluderat mat, vilket var en picknick på stranden! Vi åkte på en 4-islands tour vilket var väldigt bra och vi fick se poda island, chicken island, tup island och Phra Nang beach. Tup island var verkligen en paradisö! ↓

Poolhäng på hotellet, här med världens godaste mango-sorbet!

En annan dag åkte vi ut med ett svenskt företag som hette Kon-Tiki, som erbjöd snorkel och dykningsutflykter. Först åkte vi och snorkla med dem till Phi Phi islands!

Vi besökte Koh Phi Phi Don's marknadsgator.
Och stranden på phi phi öarna var helt underbar!!
Jag har även en massa coola bilder tagna med en udervattenskamera men jag har de inte just nu så får lägga upp dem senare!
 
Vi tyckte att det verkade så coolt att dyka så att jag och min lillebror bestämde oss för att göra det några dagar senare. Vi tog inte dykcertrifikat utan bara discovering scuba diving på öppet vatten!
 
Föberedelser...
Fullt utrustade
På väg ner i djupet... Dykning var en av de coolaste sakerna jag har gjort, bara känslan att vara tio meter under vatten och vara körd om syretuben skulle sluta fungera... Och man kom otroligt nära korallerna och alla färgglada fiskar!
 
Del ett av Thailandsresan kan ni se här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0