Tunisien del 2 - El-Jem

PUBLICERAD 2010-05-31 @ 21:31:38 I Resor

El-jem är en liten stad i Tunisien.
Där finns det en två tusen år gammal amfiteater som romarna byggde.
(Amfiteater = En arena som man slogs mot lejon och sånt i)
Vi åkte dit med tåg och det tog en timme.
(Och jag vet, det är så typiskt att våran familj åker till en gammal stenmur när vi är på solsemester! :D)
Men det regnade ändå den dagen så man kunde inte bada och sola ändå.


Tågstationen i El-jem.





En jättesöt kamel som jag tyckte jätte synd om.
Hur roligt är det att ligga på en gata och fotas av turister?

Fin bild... Den bjuder vi på.







Jag älskar den här bilden, fast jag vet inte varför.



Solen tittade fram en kort stund. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0