GAMLA STAN

PUBLICERAD 2013-07-24 @ 00:07:45 I Händelser

Vardag

Jag drog på en spontantripp idag till Stockholm med mamma - inte för att shoppa utan för att vara lite turistiga och kulturella. 
 
Vi hamnade i Gamla Stan och stannade där hela dagen. Men vad kan vara mer kulturellt än det kanske?
 
Fikade på Sten Sture som ligger i en underjordisk källare från 1300-talet utan det minsta dagsljus vilket kan vara skrämmande men var ganska mysigt. Inget michelinställe kanske men helt okej.
 
Vi besökte slottet vilket jag inte har någon bild på men det var häftigt att gå runt i alla fina rum och se kronjuvelerna. Jag är lite avundsjuk - jag vill också bo på ett slott.
 
Körde runt på en röd vespa. Eller inte men man kan ju önska..
 
Fick lov att använda fötterna istället!
 
Tyckte att dessa färger, pastellgrönt och beiget var så fint tillsammans att jag bara var tvungen att ta en bild..
 
Där har vi henne, min underbara mamma som var på ett ovanligt flamsigt humör idag.
 
 
Sen gick vi lite i affärer. HIttade denna, typ alla fantasyälskares dröm inklusive min, köpte dock inget men fanns så mycket böcker jag ville ha där...
 
Åt slutligen middag på ett underbart mexikanskt ställe mitt i gamla stan som hette Taco Bar, där det var billigt och hur gott som helst! Bästa mattipset jag har att ge just nu i alla fall!
 
Sen åkte jag tåget hem medan mamma stannade kvar i stockholm pga jobb men det blev en väldigt trevlig stockholmsdag! Älskar verkligen Stockholm, en sådan underbar stad!

Kommentarer
Postat av: ingela

Ja vi hade en riktig toppendag verkligen och vi var bara i gamla stan:)

2013-07-24 @ 08:17:39
Postat av: Evelina

Åh vad mysigt ni ser ut ha haft det!

2013-07-25 @ 19:16:24
URL: http://mylifeasevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0