BERLIN PART TWO

PUBLICERAD 2013-07-10 @ 23:14:00 I Resor

Igår var vi på Berlins zoo på förmiddagen. Det är tydligen världens artrikaste zoo, och väldigt gammalt. Jag insåg hur hemskt jag tycker att det är med zoo, att hålla vilda djur instängda i små burar. Men samtidigt lär det kanske oss mycket om olika djur och man kan ju inte komme ifrån att det kan vara en häftig upplevelse.
 
Lejonburen renoverades så under tiden fick lejonen vara i små burar vilket inte var särksilt bra för dem... Tycker att det här lejonet såg väldigt gammal och klokt ut.
 
Den här såg ut att ha det lite bättre, liggandes och lapandes i solen.
 
Det fanns också en nattavdelning för alla nattdjur. Blev dock lite skrämd när det visade sig att den stora skalbaggen/kackerlackan var på fel sida om glaset...
 
Den här stackaren är ett väldigt ointelligent djur som man kan hitta överallt, homosapiens tror jag visst att man kallar den.
 
Två väldigt sällsynta djur som jag inte har det minsta minne av vad dem heter.
 
Vilken liten sötnos!!!
 
Vem ser bäst i djungeln? 
 
Detta tyckte jag var otroligt coolt för jag har i flera år velat se en pingvin och nu äntligen gjorde jag det. Tyckte dock att de verkade väldigt ledsna och en engång, det är så fel att se sådna här djur i små burar, långt borta från antarktis där de hör hemma. Hemskt
 
Detta tycket jag också var riktigt coolt, ISBJÖRNAR! men detta var nog det hemskaste att se, isbjörnar som är vanda med 50 graders kyla på arktis och nu ligger dem ute i 25-30 graders värme utan den minsta is eller snö. Vet inte hur dem tar det men det är nästan djurplågeri enligt mig.
 
Fin fågel som heter knut
 
Det kom en sådan här rackare uppsimmande mot mig. Flodhäst för er som ej hängt med på naturvetenskapen.
 
Okej HUR SÖT ELEFANTUNGE? Dör vad söt, vad ska man ta sig till när man ser en sådan här liten rackare liksom. Gillar elefanter eftersom att det är ett djur med ett väldigt utvecklat känslosinne, passar därför människor som mig (borde jag kanske skaffa mig en elefant som husdjur??)
 
Långben
 
Den här gorillan var född 1957 och jag tyckte att hon verkade väldigt klok när hon satt och blickade ut över alla dumma människor. Fortsättning på dagen följer...
 
Update: Upptäckte att Berlins zoo tydligen ska ha en panda och jag missade den!!! Det har varit min dröm att se en panda sen jag var liten och nu missade jag chansen... Surt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0