BERLIN PART ONE

PUBLICERAD 2013-07-08 @ 23:20:00 I Resor

Jag är i fina Berlin just nu och sitter på hotellrummet och tänkte bara visa vad som har blivit gjort idag. Har aldrig varit i Berlin tidigare, inte mitt resesällskap aka mamma och Didrik heller så det är ju lite svårt att veta vad man kan göra. Vi köpte därför en biljett till en citytourbuss vilket var en väldigt bra idé för att man då får se alla sevärdheter och gå av när man vill och på när man vill.
 
Något av det första vi kom till var Berlinmuren och Checkpoint Carlie. Berlinmuren finns det inte mycket kvar av men runt Checkpoint Charlie vad det väldigt mycket turister eftersom att det var där en av de få öppningarna i muren fanns.
 
U-bahn stationen vid slutet av shoppinggatan Kürfurstendamm
 
Streetart
 
Andra världskriget är ju en viktig historisk händelse i Berlin så mycket kretsar runt detta. Hittade lite äkta sovernier från sovjet.
 
Den kända övergångsställetsgubben...
 
Brandenburger tor, kanske den kändaste symbolen för Berlin, och också en avskärmare mellan öst- och västberlin.
 
Fin random kyrka som turistbussen av någon oförstådd anledning stannade vid i hela femton minuter
 
Förintelsemonumentet mitt i berlin. Vill verkligen inte låte respektlös eller någonting men skulle vara så jäkla kul att leka kurragömma där i mörkret.
 
Japp, detta var en del av min första dag i Berlin. Det har varit olidligt varmt men så härligt att vara i en storstad! Vi har varit så där riktigt turistiga men vad ska man göra... Nu är det dags att sova för imorgon är en ny dag. Eller något sånt. puss
 

Kommentarer
Postat av: olivia

Hahaha kurragömma.. jag är på LÄTT

2013-07-12 @ 01:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0