BERLIN PART FOUR

PUBLICERAD 2013-07-15 @ 13:52:12 I Resor

Det har blivit dags för sista delen om sista dagen i Berlin. Vi började med att gå en alldeles för lång bit till ett teknikmuseum som jag tyckte var ganska tråkigt men det resterade resesällskapet ville besöka. 
 
Hittade lite graffiti som Berlin är så känt för.
 
Trotsar naturlagarna (kan ni lista ut det?)
 
Gick runt i i mina kära drmartens för en gångs skull och jag fick faktiskt precis lika ont i fötterna som i mina gympaskor..
 
På eftermiddag/kvällen gick vi till Tiergarten, den gigantiska parken mitt i Berlin, och jag måste säga att jag föredrar Hyde park i London tusen gånger om, även fast jag inte såg så mycket av Tiergarten. Den är bara mer en skog än en park och väldigt mörk.
 
Hittade några kaniner men de var inte alls lika tama som ekorrarna i hyde park så kunde inte komma nära och sa en fin bild på dem små jävlarna.
 
I hjärtat av Tiergarten står denna staty som man kan åka upp i om man vill.
 
Avslutar denna reseberättelse med ett vackert porträtt av mig.
 
Så där ja, det var min resa till Berlin och jag hoppas att jag inte tröttade ut er väldigt få som läser denna blogg alldeles för mycket. En sammanfattning av denna resa är att Berlin överraskade mig positiv!
 
Plus för att det är en relativt billig stad, billigare än i London vilket ju är den ända riktiga storstaden jag kan jämföra med och vissa delar är väldigt fina. Väldigt intressant för de som gillar krigshistoria också och den har all shopping man kan tänka sig.
 
Minus är tyskan som man inte förstår ett ord av och tyskar kan förvånande ofta inte den minsta engelska. Jag hyser inte samma kärlek för Berlin som jag gör för London dit jag skulle kunna åka när som helst, men det är ändå en fin stad som jag gärna återvänder till någongång. puss och kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0