GOTLAND VISBY

PUBLICERAD 2013-08-18 @ 20:41:00 I Resor

Fortsättningen på gotlandsresan kommer här!
 
 
Visby

Jag hade aldrig varit i Visby förut och jag måste säga att det är en väldigt vacker stad (I alla fall inom ringmuren), med dess kullerstensgator och små hus. Vi visste inte att det var medeltidsveckan när vi bokade resan men det var bara superroligt tycker jag! I Visby sov vi också två nätter innan vi tog färgan tillbaka till fastlandet.
 
 
Medeltidsveckan

Medeltidsveckan var hur cool som helst. Hälften av alla människor är klädda i riktiga medeltidskläder, det finns stora tältläger utanför ringmuren och en gigantisk medeltidsmarknad som jag skriver mer om längre ner. Det är fullt med riddare, gycklare, aktiviteter, ett tornerspel och så vidare. Underbart för en nörd som jag (jag klädde dock inte ut mig men skulle lika gärna kunna göra det bara för att jag tycker sånt är så otroligt roligt)
 
 
Medeltidsmarknaden

Medeltidsmarknaden är ett måste att besöka och det går inte att missa den. Det är oändligt många stånd fyllda med medeltida hantverk, smedjer, kläder, smycken, massvis med mat och så vidare. Fullt med utklädda människor och gycklare som uppträder. Man kommer verkligen till medeltiden för en stund och det är så fantastiskt.
 
 
Hejdå Gotland!
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Älskar de här bilderna Nadja!

Svar: åå vad snällt av dig Evelina!!
nadjasvarld.blogg.se

2013-08-19 @ 09:55:13
URL: http://mylifeasevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0