CLOCKWORK ANGEL

PUBLICERAD 2013-08-27 @ 16:51:49 I Böcker

 
Här kommer ännu ett boktips! (Hoppas att ni inte blir trött på dem...). Clockwork Angel skriven av Cassandra Clare, vilken är första boken i serien The Infernal Devices. Samma författare som skrivit böckerna i serien The Mortal Instruments (som jag tipsade om här), vars biofilm har premiär nu. 
 
Böckerna utspelar sig i samma slags fantasivärld, full av shadowhunters och downworlders. Huvudpersonen är ingen shadowhunter den här gången, utan den föräldrarlösa Tessa Grey som kommer till London från New York för att träffa sin bror. Men ingenting blir som hon tänkt, hennes bror är försvunnen och hon är med om hemska saker. Det visar sig att hon har en speciell förmåga, och det är många i Downworld som vill använda sig av henne. Skilldnaden mellan The Infernal Devices och The Mortal Instruments är att denna utspelar sig i London, England på 1800 talet. Det är andra karaktärer, ett annat kärleksdrama men samma spänning och intriger. Den är väldigt bra! Finns ännu bara på engelska men det kanske kommer ut på svenska snart, vem vet? Det finns i alla fall två böcker till i den här serien, så läs, läs, läs!!!
 
(Måste förresten bara säga att den här bokeserien har allt jag kan önska mig. 1800-tal, LONDON PÅ 1800-TALET, London och England över huvud taget, fantasy och TRE fantastiska karaktärer, helt amazing!!!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag :D
RSS 2.0